Verslo saugumas Lietuvos saugumo sargyboje

Autorius: Vladimiras Matvejevas Šaltinis: https://sputniknews.lt/columni... 2019-04-05 14:17:32, skaitė 107, komentavo 2

Verslo saugumas Lietuvos saugumo sargyboje

Lietuvos verslas, neatsižvelgdamas į sankcijas, veržiasi į Rusijos rinką. Tačiau Lietuvos politikai ir toliau akiplėšiškai kišasi į verslo reikalus ir draudžia bet kokius sandorius su Rusijos kapitalu šalyje. Jie reikalauja, kad užsienio įmonių, planuojančių investicijas į Lietuvos ekonomiką, kapitale nebūtų akcininkų, turinčių Rusijos pilietybę.

Lietuvos žiniasklaida skyriuje "Ekonomika" praneša, kad restoranų verslo įmonė "Inovatyvūs restoranai" per ateinančius penkerius metus planuoja atidaryti daugiau kaip penkiasdešimt maitinimo įstaigų Maskvos verslo centruose.

"Mes vyksime į Maskvą per pažįstamus — žmones, turinčius didelį verslą Rusijoje. Turime rimtų partnerių. Maskvos verslo centruose per penkis metus ketiname atidaryti mažiausiai 50 maitinimo įstaigų", — "Verslo žinios" cituoja įmonės direktoriaus Aurelijaus Jasevičiaus žodžius.

Rusijos specialiosios tarnybos į šį pareiškimą turėtų reaguoti labai rimtai. Juk Rusijos piliečius ketina maitinti įmonė iš NATO priklausančios valstybės. O kur yra garantija, kad neateis "X" valanda, kai šių restoranų virėjai pridės į patiekalus vidurius laisvinančių vaistų, tuo pačiu paralyžiuodami darbą, galbūt, net kai kurių Rusijos kariuomenės pareigūnų, kurie ateis užkąsti? Be to, tarp šių pareigūnų gali būti netgi gynybos pareigūnai. Ar galite įsivaizduoti, kas gali atsitikti, jei jie negalės ramiai sėdėti savo poste?

Jūs pasakysite, kad šio straipsnio autorius šneka nesąmones ir sutirština spalvas nepagrįstas faktais? Jokiu būdu. Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė ir Lietuvos politikai panašiais argumentais kovoja prieš bet kurią bendrovę, kurioje bent dalis akcijų priklauso Rusijos — "teroristinės valstybės" — piliečiams.

Ryškus pavyzdys — karštos diskusijos apie kompaniją "Revolut", kuriai vadovauja Rusijos pilietis Nikolajus Stronskis. Be to, aršios diskusijos vyksta dėl "Kaspersky Lab" ir "Yandex.Taxi" dalyvavimo Lietuvos ekonomikoje.

Rusofobinės isterijos apimti kai kurie politikai, pavyzdžiui, Audronius Ažubalis, Laurynas Kasčiūnas arba Mykolas Majauskas, užsidirba taškus ir premijas. Šie politiniai prizai mokami iš paprasto Lietuvos darbininko kišenės.

Skandalas su išmontuotais geležinkelio bėgiais į Latviją jau kainavo Lietuvai daugiau nei 100 mln. eurų. Lietuva, vadovaudamasi griežtais Europos Komisijos nurodymais, už tai turi sumokėti didžiulę baudą bei privalo atstatyti geležinkelį savo lėšomis.

O čia, lyg tyčia, dar viena nesėkmė — konkursą restauracijos darbams atlikti laimėjo statybų ir remonto įmonė "Vitras-S", kurią valdo Estijos geležinkelių paslaugų grupė "Skinest Rail". Ji pasiūlė mažiausią kainą. Tai yra, pagal visas sąžiningo verslo taisykles, turėtų gauti šią sutartį. Tačiau kažkur įmonės gilumoje Lietuvos specialiosios tarnybos ir politikai atrado "Rusijos kapitalo pėdsakų" ir... visas verslo sąžiningumas — šuniui ant uodegos! Vadinasi, atsiras naujų "nenumatytų išlaidų" iš valstybės biudžeto.

Bręsta vienas skandalas dėl išlaidų. Ir viskas dėl nelemtos "Rusijos grėsmės". Tarptautinė kapitalo bendrovė "LGC Cargo" pateikė skundą Europos Komisijos konkurencijos direktoratui dėl Lietuvos valdžios institucijų draudimo vežti tranzitinius krovinius per Lietuvos teritoriją.

O reikalas tas, kad bendrovė per didžiausią akcininką — Latvijos kompaniją "Baltic Transit Service" — yra netiesiogiai susijusi su... Rusijos geležinkeliais (RZD). O, siaube, siaube!

Šiomis dienomis Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas iškilmingai atidarė "Mercedes" automobilių gamyklą Maskvos regione. Gal atėjo laikas uždrausti Vokietijos automobilių pramonės milžinės transporto priemonių importą į Lietuvą? O jau esamus šio prekės ženklo automobilius uždrausti eksploatuoti be jokios kompensacijos savininkams. A-ū, ponai kasčiūnai-ažubaliai!

Autoriaus nuomonė gali sutapti su redakcijos pozicija.