"Apakę nuo "žaibo": JAV karinėms oro pajėgoms nedera juokauti su Rusijos EW sistema

Autorius: Aleksandras Chrolenko Šaltinis: https://sputniknews.lt/columni... 2019-06-25 09:30:47, skaitė 1062, komentavo 4

Reguliarūs JAV strateginio bombonešio B-52 skrydžiai virš Europos ir Baltijos jūros kelia grėsmę civiliams dėl pilotavimo klaidos ar technogeninės katastrofos

Rusijos naikintuvai Su-27 iš priešlėktuvinių gynybos pajėgų birželio 17 dieną perėmė JAV oro pajėgų B-52 strateginius sprogdintojus Baltijos ir Juodojoje jūroje. Rusijos gynybos ministerija pranešė, kad Rusijos pilotai neleido pažeisti valstybės sienų ir tarptautinių taisyklių. Avarinės situacijos, susijusios su gaisru B-52H Stratofortress, autoriai tą dieną buvo amerikiečiai.

Vienas iš trijų strateginių sprogdintojų (šaukinys - Hodor51), grįžęs iš Europos į Šiaurės Dakotą (JAV), paprašė leisti atlikti avarinį nusileidimą į Mildenhall karinę bazę Jungtinėje Karalystėje dėl gaisro, apėmusio du iš aštuonių variklių. Žinoma, nepaprastoji padėtis nėra susijusi su perėmimu virš jūros — pavojingu manevravimu ar turbulencija — ir tiesiogiai priklauso nuo Vašingtono noro įbauginti Maskvą. Pakankamai sena įranga akivaizdžiai netinkama tolimiems skrydžiams.

B-52H bombonešių "karnavalas" Baltijos šalyse prasidėjo kovo mėnesį, o mes beveik pripratome prie tokios informacijos. Su-27 naikintuvai kartais perima JAV žvalgybos lėktuvus ir partnerius. Maskva ne kartą pareiškė, kad Europos strateginės aviacijos skrydžiai Europoje neprisideda prie regioninio saugumo. Gaisras B-52H yra aiškus to patvirtinimas.

JAV karinių oro pajėgų B-52H Stratofortress sprogdintojai nieko nežino apie kovinį krūvį, tačiau "stratego" kritimas tankiai apgyvendintose vietovėse sukels katastrofiškas pasekmes ir sukurs radioaktyviosios taršos zoną net ir be sprogdinimo ir raketų.

Strateginis nuovargis

Rusijos Su-27 perima JAV ir NATO kovinius lėktuvus ne dėl agresyvumo ir ne iš meilės pavojingo pilotavimo menui. Taip, įspėdamos ar vykdydamos prevenciją, priešlėktuvinės gynybos pajėgos saugo Rusijos oro erdvę. Būtina patikslinti: danguje Rusijos pilotai nežino Amerikos strateginio bombonešio įgulos ketinimų ir yra pasirengę nedelsiant naudoti "oro ir oro" raketas. Kai amerikiečių pilotai apkaltina Rusijos pilotus dėl pavojingo manevravimo, jie demonstruoja psichologinį nepasiruošimą susitikti su rimtu priešininku. Kovos situacijoje viskas būtų daug blogiau.

Kad ir kaip būtų, amerikiečių įgulai su šaukiniu Hodor51 birželio 17 dieną labai pasisekė - nė vienas iš pilotų nebuvo sužeistas. Ir vis dėlto, nusileidę britų karinėje bazėje, degantį B-52H bombonešį užgesino kelios gaisrinės. Tikėtina, kad incidento priežastys ir detalės visuomenei nebus žinomos, tačiau akivaizdu, kad artimiausioje ateityje rimtai pažeistas B-52H Stratofortress negalės projektuoti JAV karinės galios Europoje.

Tokie incidentai vyksta reguliariai. JAV strateginiai bombonešiai degė JAV ir Artimuosiuose Rytuose. Iš viso buvo prarasta daugiau nei 70 šio tipo mašinų, šešios sudužo su branduoliniais ginklais. Be to, JAV priešlėktuvinių gynybos pajėgų termobranduolinės bombos "atsitiktinai" buvo numestos Grenlandijoje (1968 metais), Ispanijoje (1966 metais) Ir Japonijoje (1965 metais). Visais atvejais bombos nebuvo sprogusios, bet užteršė aplinką plutoniu. Dar daug kitų istorijų nebuvo atskleista.

Absoliutus dinozauras

B-52H "Stratofortress" strateginis bombonešis išlieka pagrindiniu JAV tolimojo reiso bombardavimo lėktuvu. Pritaikytas nešti branduolinį ginklą iki tikslo apie 7000 kilometrų nuo bazės (be degalų papildymo), esant 800 km/h greičiui.

B-52 buvo modifikuota kelis kartus, atnaujinta elektroninė įranga. Planuojama pakeisti variklį. Pasak žiniasklaidos pranešimų, birželio 12 dieną bombonešis pirmąjį skrydį atliko su AGM-183A hipersonine aerobalistine raketa denyje.

Ir vis dėlto tai pasenusi mašina, kuri yra lengvas taikinys naikintuvams ir oro gynybos sistemoms. 1978 metais sovietų karo enciklopedija pasakoja apie 23 JAV B-52 strateginius bombonešius, numuštus virš Hanojaus ir Haifongo (daugiausia C-75 oro gynybos sistemos raketomis). Lėktuvas buvo pagamintas 1952–1962 metais (iš viso 700 vienetų) - tik branduolinių bombų pristatymui į TSRS teritoriją. Šiandien Jungtinėse Valstijose yra apie 80 tokių "dinozaurų", jie išliks tarnyboje iki 2040 metų, tačiau jie neturi ateities.

Ir kai B-52H Stratofortress bombonešiai skrenda, pavyzdžiui, virš Baltijos šalių, niekas nežino, ar jie grįš į bazę (pavargęs metalas), ir kas jų skyriuose yra nuo galimos 20-30 tonų kovinės apkrovos. Atominės bombos B61 ir sparnuotosios raketos su termobranduolinėmis galvutėmis nėra atmestos. Nėra sutapimas, kad buvęs Estijos karo analitikas Viljamas Rodas prognozavo saugumo lygio sumažėjimą.

Esant galimam kariniam konfliktui su šiuolaikine Rusija, B-52H Stratofortress bombonešiai greičiausiai neturės svarbaus vaidmens ir "subyrės" šimtus kilometrų nuo Rusijos sienų net ir nenaudodami nuotolinės priešlėktuvinės gynybos. Visi JAV kariniai lėktuvai yra aprūpinti elektroninėmis įrangomis, GPS įranga, ir tai yra rimtas pažeidžiamumas. Rusijos elektroninės karo sistemos ("EW") gali "apakinti" ir naujausius Amerikos daugiafunkcius naikintuvus-sprogdintojus F-35 Lightning, kurių vien Lenkija planuoja įsigyti 35 vienetus. Tačiau tai visiškai kita istorija.

Autoriaus nuomonė gali nesutapti su redaktorių pozicija.