Ramūnas Aušrotas. Apie naują Lygių galimybių įstatymo projektą

Autorius: Ramūnas Aušrotas Šaltinis: http://www.propatria.lt/2019/1... 2019-10-27 09:33:00, skaitė 92, komentavo 2

Ramūnas Aušrotas. Apie naują Lygių galimybių įstatymo projektą

Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė (trečia iš kairės) su "Brahma Kumaris" sektos narėmis

Prisėdau ir atidžiau paskaitinėjau naują Lygių galimybių įstatymo projektą, kurį pati sau parengė Lygių galimybių kontrolieriaus institucija. Pasirodo, projektu ne tik užsimota suteikti galimybę lygių galimybių kontrolieriui kištis į šeimos ir privatų gyvenimą, bet ir į katalikiškų mokyklų ugdomąją veiklą. Yra siūloma naikinti dabar galiojančią išlygą, jog įstatymas „netaikomas švietimo ir ugdymo srityse, jeigu šio įstatymo nuostatų taikymas nesuderinamas su valstybinių ar privačių ikimokyklinio ugdymo įstaigų, bendrojo ugdymo mokyklų ar kitų švietimo įstaigų, kurių steigimo ar juos atitinkančiuose dokumentuose nustatyta, kad jų etosas remiasi religija ar tikėjimu, bendruomenių siekiu ugdyti vaikus religinės bendruomenės ar bendrijos vertybes palaikančioje aplinkoje“.

Kitaip tariant, pagal projektą į Lygių galimybių kontrolės sritį papuola visų religinių bendruomenių mokyklų ugdymo turinys, tiek tų, kurias steigė valstybė, tiek tų, kurias valstybė steigė kartu su religinėmis bendruomenėmis, tiek ir religinių bendruomenių įsteigtos ugdymo įstaigos. Nacionalinė katalikiškųjų mokyklų asociacija turėtų sunerimti. Ir ne tik ji.

Priminsiu, kad katalikiškasis ugdymas grindžiamas Lietuvos Respublikos ir Šventojo sosto sutartimi dėl bendradarbiavimo švietimo ir kultūros srityje. Pagal šios sutarties 8 str. „šiose institucijose ugdoma pagal katalikišką doktriną, o bendrojo lavinimo dalykų mokoma pagal Lietuvos Respublikos kompetentingos institucijos patvirtintą programą“.

Viena iš integralių katalikiškos doktrinos elementų, yra krikščioniškoji antropologija, t.y. Šventuoju Raštu ir krikščioniškojo mąstymo tradicija grindžiamas mokymas apie žmogų, pagal kurį yra tik dvi lytys, vyriškoji ir moteriškoji, vyras ir moteris yra skirtingi, jie lygiaverčiai, bet ne lygiateisiai, jie vienas kitą papildo ir lyčių prigimtinio papildomumo neįmanoma niekuo pakeisti. Negalima perteikti katalikiškos doktrinos eliminuojant vieną jos turinio dalį: tiesą apie vyro ir moters skirtingumą, lygiavertiškumą ir papildomumą.

Tokiu teisiniu reguliavimu bus sudaryta galimybė brukti žmogaus sampratą, kuri yra išpažįstama sekuliaroje valstybėje.