„Independence“ - dar viena vagių klano dengiama valstybės masto vagystė

Autorius: Pranas Valickas Šaltinis: https://ltnacionalistas.wordpr... 2014-10-15 23:41:36, skaitė 41934, komentavo 0

„Independence“ - dar viena vagių klano dengiama valstybės masto vagystė

Surinkau oficialiai skelbiamą medžiagą apie Klaipėdos suskystintų dujų terminalą. Kadangi Vyriausybė sugalvojo tokią statybos schemą — Vyriausybė užsakė „Klaipėdos naftai“, „Klaipėdos nafta“ norvegų įmonei „Hoegh LNG“, o pastaroji Korėjos laivų statybos įmonei. Va tokia keista grandinė; lyg tai Vyriausybė negalėtų užsakyti tiesiai pas laivų statytojus korėjiečius. Todėl pirmiausia apie norvegų kompaniją „Hoegh LNG“:

“Hoegh LNG” – Norvegijos bendrovė. Įmonė teikia SGD transportavimo ir dujinimo paslaugas, rinkoje įmonė veikia nuo 1973 m. Šiuo metu bendrovė eksploatuoja septynių laivų – 3FSRU bei 4 SGD dujovežių parką. Įmonės akcijomis prekiaujama Oslo vertybinių popierių rinkoje.

Kompanija gavo keturių bankų patvirtinimą, kad jie suteiks 250 mln. JAV dolerių paskolą laivo – saugyklos su dujinimo įrenginių statybai terminalui Klaipėdojepagal AB Klaipėdos nafta užsakymą. 2014 m. vasario 19 d. Pietų Korėjos laivų statykloje oficialiai nuleistas į vandenį Lietuvai skirtas SGD laivas-saugykla „Independence“.


P-rezidentės rankose nepriklausomybė tuoj virs šukėmis... Kaip simboliška

Dabar apie laivą „Independence“:

Projektą įgyvendino Norvegijos įmonė „Hoegh LNG“. „Klaipėdos nafta“ jai už laivo-saugyklos išperkamąją nuomą 10 metų kasdien mokės maždaug po 400 tūkst. litų. Per dešimtmetį tai sudarys apie 1,8 mlrd. litų. Į šią sumą įskaičiuojama priežiūros, reikalingų detalių tiekimo, operavimo, laivo įgulos darbo kaina. Praėjus 10 metų laikotarpiui, „Klaipėdos nafta“ turės teisę išpirkti laivą.

Laivo kapitonu paskirtas Kurtas Nielsenas. Įgulos sudėtyje – 40 žmonių. Kapitonas, keli jo pavaduotojai ir inžinieriai yra norvegai, kiti – kroatai. Tikimasi per 10 metų laivo nuomos laiką užsieniečius specialistus pakeisti lietuviais.

Įdomūs faktai:

  1. Suskystintų dujų perpylimo laivo ir dujų pašildymo įrangos užsakovas Lietuvos vyriausybė.
  2. Daugybę kartų vyriausybės propagandistai kalbėjo kiek tasai laivas kainuos Lietuvai. Dėl laivo ir visos įrangos kainos su laivo statytojais korėjiečiais derėjosi ir sulygo Lietuvos Vyriausybė.
  3. Laivas ir visas projektas kartu su kranto įrenginiais kainavo 250 milijonų dolerių.
  4. Lietuvos vyriausybė tą laivą nuomosis iš norvegų įmonės.
  5. Lietuva laivą nuomosis iš norvegų firmos už 1,8 milijardo litų, kuriuos perskaičiavus į dolerius šios dienos kursu sudaro 651 milijonas dolerių su viršum.

Keistai atrodo. Vyriausybė užsienyje gauna pasiskolinti dešimtimis milijardų. Pavyzdžiui, A.Kubilius per savo premjeravimą pasiskolino virš 30 milijardų ir nežinia kur jie prapuolė, nes ničnieko nepastatė. O pasiskolinti 250 milijonų dolerių suskystintų dujų terminalo statybai vyriausybė jau nebeišgali ir dėl to susitarė, kad tuos 250 milijonų pasiskolintų norvegų bendrovė ir ji vykdytų projektą. Įsidėmėkite – norvegai projektą vykdo ne iš savo pinigų, o iš pasiskolintų! Matome faktą – vyriausybė sumokėti už laivą ir visą įrangą 250 milijonų dolerių negali, bet tą laivą nuomotis iš norvegų už 651 milijoną dolerių gali be jokių problemų. Va taip – sumokėti 651 milijoną dolerių viršaus nei kainuoja projektas gali be vargo. Ir net skolintis nereikia. Gražu, ar ne? Iš kur toks dosnumas?

Dar vienas tikras dalykas — dujų terminalą pradėjo projektuoti nuo 2008 metų, jei ne anksčiau, bet aptarnaujančio personalo, t.y. specialistų ne tik kad neparuošė, bet nė nesirengė ruošti. Visi samdomi specialistai norvegai ir kroatai ir Vyriausybė tik tikisi, kad per 10 metų gal būt bus paruošti specialistai lietuviai. Didesnį neūkiškumą ir apsileidimą sunku net įsivaizduoti. O viešai per žiniasklaidą valdžios politikieriai postringauja apie darbo vietų kūrimą, apie lietuvių įdarbinimą, bet faktai rodo, kad tai yra melas.

Tai kur ūkiškumas? Kam reikalinga norvegų firma? Ar vien tik tam, kad paimtų 651 milijoną dolerių viršaus nei kainuoja projekto įgyvendinimas?

Laivą juk pasibaigus nuomai reikės išpirkti. Tai savaime suprantama, kad užgiedos kainą ne mažesnę, nei 250 milijonų dolerių, nes laivai tarnauja po 50 ir daugiau metų, o jei nenorėsi pirkti tai laivas išplauks — jis juk “norvegų” firmos nuosavybė. Galėjo tuos visus suskystintų dujų priėmimo ir skysčio pavertimo į dujas įrenginius statyti krante. Tuomet būtų kainavę daug pigiau, nes nereikalingas būtų laivas. Juk laivo pastatymas kainuoja gal net daugiau nei patys įrenginiai sumontuoti jame. Bet laivas geriau, nes jis gali išplaukti ir galima Lietuvą šantažuoti. Neišpirkinėsi – išplauks. Tai kur tada toji nepriklausomybė taip butaforiškai pavadinta „Independence“? Suprask tai ne mums, tai tik eksportinis reklaminis triukas.

Kam reikalingi norvegai, jei be norvegų Lietuvos vyriausybė laivą galėjo įsigyti už 250 milijonų dolerių, nes tiek pinigų kainavo laivo su visa įranga pastatymas? Laivą su įranga užsakė lietuviai “Klaipėdos nafta”. Statė korėjiečiai. Kam reikalinga norvegų įmonė? Jie tik tarpininkai ir daugiau ničnieko. Net pinigų savo neįdėjo, bet skolinosi. Oficialiai teigiama, kad tie 651 milijonas dolerių laivo aptarnavimas arba atlyginimai įgulos nariams. Įgula 40 žmonių. Išeina kiekvienam per metus po 1,6275 milijono dolerių į leteną arba daugiau kaip 135000 dolerių per mėnesį. Na taip gerai nė rojuje nerasi. Aišku, kad tai nesąmonė ir melas. Negaus jie tokių atlyginimų. Atlyginimai bus šimtą kartų mažesni.

Antras teiginys, kad tie milijonai ($651 mljn.) bus sunaudoti reikalingų detalių pirkimui ir remontui. Įsivaizduoji — nusiperka naujutėlaitį laivą už 250 milijonų dolerių ir iš karto skiria 651 milijoną dolerių jo remontui, t.y. naujo daikto remontui skiria 2,6 karto daugiau nei tas daiktas kainavo. Rask tokį durnių kuris taip darytų! Jei pavyzdžiui, žmogus nusipirkęs iš salono naujutėlaitį automobilį už 20 tūkstančių eurų iš karto imtųsi jį remontuoti už 52 tūkstančius eurų, tai ką apie jį žmonės pasakytų? Beprotis, visiškas idiotas daugiau nieko. Jei automobilio remontas kainuoja 2,5 karto daugiau už jo likutinę vertę, tai visi sveiko proto žmonės nė kiek jo negailėdami išmeta į sąvartyną ir tuos pinigus skiria ne sukiužusiam griozdui remontuoti, o už juos nusiperka kitą, geresnį. Tas pats ir su laivais. Galima būtų paklausti – o iš kur jie žino, kad laivui reikės tokių milžiniškų remontų?; ką, jie jau iš anksto planuoja katastrofas? Teiginys, kad $651 milijonas bus skirta remontui ir detalėms irgi yra įžūlus melas. Naujam daiktui gamintojas visada duoda garantiją, bet jokiu būdu niekas jokiais remontais niekada neužsiiima.

Reiškia tie 650 milijonų bus pavogti. Čia kaip ir visuose viešuose pirkimuose — kai norima pavogti, tai visada įvedamas tarpininkas — labai patogi schema. Tokį vaidmenį norvegų firma ir atlieka. Jei Vyriausybė nevogtų, tai laivą galėtų nusipirkti tiesiai iš korėjiečių už 250 milijonų dolerių, o dabar kadangi vagia, tai laivas kainuos 900 milijonų dolerių, o gal ir daugiau įskaičius banko procentus.  Pavogta suma bus įskaičiuota į perkamų dujų kainą. Manai dujos nuo to taps pigesnės? Vagystė vadinasi “Independence”. Gražu!

Vagystės schema yra tokia – Vyriausybė, „Klaipėdos nafta“, Norvegijos bendrovė „Hoegh LNG”, Korėjos laivų statybos įmonė. Pagal tokią schemą, tarpininkų grandinę labai patogu vogti. Išmesk tarpines grandis ir palik tik vyriausybę ir korėjiečius ir pavogti bus sunku.

Nemanyk, kad Lietuvos politikieriai tokie idiotai, kad norvegams už nieką dovanotų 651 milijoną dolerių. Savaime suprantama, kad nedovanos. Taip pat savaime suprantama, kad norvegai kažkokią nemenką dalį iš tų $651 milijono gaus, nes jie irgi ne kvailiai ir už dyką vagystėje dalyvauti nesutiks.

Šiaip pasaulyje tokie projektai įgyvendinami per metus, o pas mus prireikė daugiau kaip šešių metų. Tiek laiko užtruko kol politikieriai susitarė kaip pasidalinti tuos 651 milijoną vogtų dolerių. Štai tau ir visa “Independence”.

Galėjo vyriausybė apsieiti be jokių tarpininkų ir viską iš korėjiečių užsakinėti pati betarpiškai, bet kai siekiama pavogti, tai visais atvejais įvedinėjami tarpininkai. Panašios vagystės schemos per tarpininkus naudojamos visame pasaulyje.

Atliktą darbą visada priiminėja užsakovas. Taip yra visame pasaulyje. Visur ir visada. O SGD laivą-saugyklą priėmė ponia p-rezidentė Dalia Grybauskaitė. Citata ir nuotrauka iš interneto apie laivo krikštynas (tarp raudonų linijų):

2014 m. vasario 19 d. Ulsano uoste esančioje laivų statykloje įvyko oficiali Lietuvai skirto SGD laivo-saugyklos vardo „Independence“ (liet. nepriklausomybė) suteikimo ceremonija, kurioje dalyvavo Lietuvos p-rezidentė Dalia Grybauskaitė.

 grybauskaitė
O dabar - klausykitės kaip aš pašvilpsiu jums į ...

Taigi laivą priiminėjo ne norvegų įmonė, o tikrasis užsakovas — jisai nuotraukoje. Įsidėmėkite — laivas skirtas Lietuvai, bet ne jokiems norvegams ir ne norvegai pinigus mokės. Taip paskelbė oficiali Lietuvos propaganda — tokios žinios tiesiai iš vyriausybės. O norvegai tik padeda pavogti tuos 651 milijoną dolerių. Aišku ir jiems klius — kodėl neimti jeigu duoda už dyką? O Lietuvos žmogeliams galima pūsti miglą apie independencę ir pigias dujas.

Kai žmogelis parduotuvėje pavagia butelį ar duonos gabalėlį, tai jį teisia ir sodina kalėjiman, o vagiantys milijonais yra patys gerbiamiausi žmonės. Žiūrėk nuotrauką.

P.s.:

Tėvas pasakojo, kad seniau kai vykdavo dideli turgūs, tai tuose turguose visada atsirasdavo asmenų, kurie sukeldavo didžiulį skandalą, triukšmą, rėkimą ar muštynes. Tuomet visi žmonės esantys turguje natūraliai atkreipdavo dėmesį — o kas gi ten vyksta. Tai va — kol žmonės žiopsodavo į skandalo vaidinimą, kišenvagiai iškraustydavo jų kišenes. Tada jau kildavo tikros, nesuvaidintos aimanos.

Vagių veikimo metodas labai paprastas — atkreipti žmonių dėmesį į kažką tokio į ką jie negali nekreipti dėmesio ir, kai žmonės sutelkia žvilgsnį kitur, tokį žioplį apšvarinti.

Dabar pažiūrėkime kas vyksta Lietuvoje.

Nuolatos, metai iš metų Vyriausybė, p-rezidentai, seimūnai ir jų partijos per žiniasklaidą visais įmanomais kanalais ištisai klykia, kudakuoja, skalambija: „Rusija puola; tuoj tuoj užpuls ir okupuos; visus išveš į Sibirą; va jau Klaipėdoje Putinas ruošiasi padaryti referendumą dėl jos prijungimo prie Kaliningrado; tai žali žmogeliukai, tai koloradai…“ ir begalės visokių panašių kliedesių ir žmonių šiurpinimų.

O rusai kaip nepuola taip nepuola; reikia išgalvoti vis naujas ir naujas VSD pažymas ir naujus vis kitokius būsimus Putino nusikaltimus. Žmonės prisiklausę tokių politikierių skalambijimų tik apie tai ir kalba.

Žodžiu visi žmonės gąsdinami, šiurpinami ir jų dėmesį stengiamasi nukreipti kaip tik ta linkme. Ir nukreipia. Kol žmonės žiopso valdžios politikierių vaidinimą, politikieriai vagia milijardus. Imkime Klaipėdos suskystintų dujų terminalą – akivaizdu, kad pavogta ~¾ pinigų — juk išlaidos virš $900 milijonų — net neįskaičius banko procentų, o su jais tai gal ir virš milijardo, o tuo tarpu visa laivo ir įrangos gamybos ir statymo kaina siekia tik $250 milijonų.

Suskystintų dujų terminalas yra viešas pirkimas, todėl ir visuose kituose viešuose pirkimuose 99,99% garantija, kad pavagiama ~¾ pirkimui skirtų pinigų.

Pažiūrėkite kokios sumos eina per viešuosius pirkimus — per metus dešimtys milijardų litų. Vadinasi pavagiama irgi dešimtys milijardų litų. O tie pinigai yra mūsų visų uždirbti mokesčiai. Taigi kudakuoti apie labai labai labai siaubingą kaimyną iš tiesų labai labai labai apsimoka. Metodas tas pats kaip ir turgaus kišenvagių — jis aukščiau, paryškintas, todėl nekartoju.

Skiriasi tik mastelis. Turgaus kišenvagių grobis buvo šimtai, o politikierių dešimtys milijardų.

Skirtumas akivaizdus, o metodas tas pats. Galų gale išmoko, prasimušė…