Seimo nario A. Nako pranešimas: „Apie „delfi.lt“ informaciją, kaip į „į Lietuvą iš Kaliningrado įriedėjo NATO priešininkų kolona“

Autorius: Audrius Nakas Šaltinis: http://www.sarmatas.lt/08/seim... 2016-08-12 13:22:50, skaitė 2630, komentavo 0

Seimo nario A. Nako pranešimas: „Apie „delfi.lt“ informaciją, kaip į „į Lietuvą iš Kaliningrado įriedėjo NATO priešininkų kolona“

Per Lietuvos teritoriją pravažiavo europiečių grupelė, kurios tikslas – iš Berlyno nuvykti į Maskvą agituojant už taiką ir draugystę. Apie šią grupelę nedaug Lietuvos šunų būtų suloję, jei ne garsiai ir provokuojamai apie turistų keliamas grėsmes pirmasis pradėjęs šaukti delfi.lt.

Paskaičius nekukliai valstybės pinigais šelpiamą nepriklausomo portalo delfi.lt straipsnio pavadinimą („Į Lietuvą iš Kaliningrado įriedėjo NATO priešininkų kolona: įtaria Kremliaus kėslus“), o ir pirmąsias pastraipas, yra visiškai neaišku, ką norėjo pranešti žinių portalas, kuris priklauso Estijos kompanijai Ekspress Grupp, kuri teigia: „Mūsų tikslas – puikios kokybės žinios, gerai atrinktos temos ir žurnalistinis objektyvumas“.

Pagal pavadinimą galima suprasti, kad į Lietuvą įriedėjo rusų tankų kolona ir paskelbė karą NATO. Pirmojoje pastraipoje taip pat labai neaiškiai apibūdinama, kokia ta kolona ir kas ją sudaro. 250 žmonių iš Berlyno – tai tas pat, kas iš bet kurio miesto bet kokie žmonės. Ar tai berlyniečiai? Ar tai Berlyno rusai? Ar tai rusai, keliaujantys iš Berlyno pro Kaliningradą į Maskvą? Ar tai komunistai? Ar tai ES priešininkai-radikalai-nacionalistai-fašistai?

Deja, iš viso straipsnio taip nieko ir nepaaiškėjo. Tačiau, kaip dažnai būna, labai aiškiai suformuluota delfi.lt nuomonė – tendencinga, vulgari, propagandinė, konservatoriška. Ir ta nuomonė pristatoma kaip visos Lietuvos pozicija.

„Neaiški misija ir mįslingi rėmėjai; žygio dalyvių skleidžiama informacija gali pasirodyti nekalta; žygio dalyviai siunčia ir daugiau žinučių, kurios skamba, švelniai tariant, kiek keisčiau; Rusijai „nuo Vokietijos žmonių“ žarstomos padėkos; nedidelė bendrovė „City Werbung“ vien „iš idėjos“ parūpino šimtams žygio dalyvių marškinėlius, lipdukus, vėliavas ir kitą ryškiai pažymėtą atributiką; tarp informacinių rėmėjų puikuojasi Kremliaus propagandinis kanalas RT, kurio „žurnalistai“ lydi žygio dalyvius“, – taip ir panašiai kolonos iš Berlyno misiją įvertino ir kabutėmis pašiepė delfi.lt ekspertai, piršdami skaitytojui savo įsitikinimus.

Delfi.lt specialistai netgi suabejojo, kad vokiečiai gali sau leisti tokią brangią kelionę. Delfi.lt nesuvokia, kaip įmanoma tokiam tikslui išleisti tiek pinigų: „vieno automobilio degalams paskaičiuota nuo 350 iki 500 eurų, o maitinimuisi rekomenduojama skirti nuo 5 iki 100 eurų per dieną. Be to, nakvoti raginama stovyklavietėse, o ne viešbučiuose, mat dar reikia įskaičiuoti vizos, draudimo ir kitas išlaidas, kurios gali siekti iki 200 eurų. Iš kur šimtai kelionės dalyvių surinko pinigus tokiam tikslui?“

Galiausiai, kaip viską patvirtinantį garantuotą faktą, objektyviosios žurnalistikos atstovai pristato konservatorių (tų pačių, kurie – paradoksas! – drauge su liberalais pasipriešinę socdemų ir lenkų norui išslaptinti Tarybų Sąjungos KGB agentus, pernai dar septyniasdešimt penkeriems metams juos įslaptino) nuomonę.

„Manau, kad jos režisieriai Maskvoje. Ji orientuota ir į vokišką informacinę erdvę – bus stengiamasi platinti informaciją apie Lietuvą, kuri yra „agresyviai antirusiška“ ir trukdanti Vokietijai draugauti su Rusija. Na dar, matyt, bus ir tradiciniai informaciniai išpuoliai“, – spėliojo A. Anušauskas“.

***

Ar šios spėlionės yra būtent tai, ką delfi.lt valdytoja Ekspress Grupp vadina puikios kokybės žiniomis ir žurnalistiniu objektyvumu?

O kitas konservatoriaus išaiškinimas, kad „jų sustojimo tikslas Šiauliuose daugiau negu aiškus – Oro pajėgų bazė su oro policijos misija. Tad patekimas prie karinių objektų ne mūsų šalies piliečiams su abejotina reputacija turi būti užkirstas – tam yra administracinės priemonės. Ir, žinoma, reikia stebėti jų veiksmus, nes šiai kelionei Maskva skyrė ne tik lėšas, tačiau ir sieja minėtus lūkesčius“ – irgi yra objektyviai patikrinti faktai?

Pasirodo, Lietuva žino visų ES piliečių, judėjimų, partijų tikslus ir finansavimo šaltinius bei Maskvos užmačias, kurios – daugiau negu aiškios.

Po tokių straipsnių galima pasakyti tik viena – nėra nė vienos žiniasklaidos priemonės Lietuvoje taip atvirai, taip godžiai ir taip primityviai reklamuojančios V. Putiną, Kremlių, Rusiją ir radikalias jos jėgas, apimančias visą pasaulį ir įrodančias Rusijos galybę, karinį potencialą, milžiniškus, protu nesuvokiamus finansinius resursus, kuriais padengiama puiki nuo Amerikos iki Europos kuriama legenda apie šią valstybę, galinčią nupirkti bet kokius rinkimus, laimėti bet kokius karus, išlošti iš bet kokių jai primestų sankcijų ir t. t., ir pan.

Todėl pabaigti norėtųsi pačios vyriausiosios redaktorės (tos, kuri žmones skirsto pagal jų baisią ar nebaisią išvaizdą) žodžiais, kuriuos norisi peradresuoti delfi.lt kontorai – „reikėtų savęs paklausti, ar tikrai verslas yra tik verslas ir ar tikrai jūsų verslas turės perspektyvą“, jei nustosite reklamuoti Rusiją?

Jei tokia pornografija būtų vienas kitas atsitiktinis atvejis, kreipti į tai dėmesio tikrai nevertėtų. Tačiau delfi.lt yra Lietuvą kontroliuojančiųjų įrankis, kvailinantis šalies piliečius ir neva kovojantis partizaninį karą su teroristais. Bet tik visiški mulkiai, nesuvokiantys puikių rusiškų metodų „mušk ir rėk“, tiki šio valstybės finansuojamo komercinio, net ne Lietuvai priklausančio leidinio pasakom. Propaguoti ir reklamuoti Rusiją už valstybės pinigus – tai didžiausias nepriklausomybės pasiekimas.

Seimo narys Audrius Nakas