Autorius: Mindė Šaltinis: http://ldiena.lt... 2020-07-31 13:57:00, skaitė 1627, komentavo 16
Užjūrio fake news pranešė apie BLM judėjimo priedurnių išpuolį prieš statomą atominį lėktuvnešį „USS John Kennedy“ (CVN-79), po kurio jame kilo gaisras. Jis buvo greitai užgesintas, visų pirma dėl precedento neturinčių priešgaisrinės apsaugos priemonių, įvestų po „pragarą patyrusio lėktuvnešio USS Bonhomme Richard“.
Dabar liepos 20 d. incidientas įvykęs "USS John Kennedy" yra kruopščiai tiriamas amerikoniškos valdžios. Tačiau iki pat šios dienos įgalioti asmenys vietos laikraštininkams vis sako, kad „gaisro priežastis liko nežinoma“. Ko gero, nenori suteikti politinio atspalvio tam, kas įvyko. Arba, priešingai, slepia kaltininkus prisidengę gandais. Galiausiai bus surastas iešmininką ir viską suvers jam.
Tarp kitko, tai yra jau trečiasis gaisras kilęs JAV lėktuvnešiuose per trumpą laiką, nuo liepos 12 d. kada suliepsnojo „USS Bonhomme Richard“. Be visiškai naujojo USS John Kennedy, dar degė ir jo bendravardis nebranduolinis pirmtakas CVN-69, kuris buvo "demobilizuotas" iš laivyno dar 2007 m. Liudininkų prnešimų, kad buvo matyti daug dūmų ir smarkiai rūko, pasak žvalinančio JAV karinio jūrų laivyno pranešimo, kad nieko rimto neįvyko.
Kas įdomiausia: lėktuvnešiuose naudojamos daug kartų dubliuotos gaisro gesinimo priemonės, atsižvelgiant net į raketines atakas. Jos vadinamos pačiomis griežčiausiomis. Tačiau nežiūrint to „USS Bonhomme Richard“ ugnies buvo sunaikinta arba smarkiai pažeista 11 iš 14 denių.
Amerikos žurnalas „Military Watch“ pranešė apie 80 aukų, dėl kilusio gaisro „USS Bonhomme Richard“ ir apie kritinę temperatūrą deniuose gesinimo metu. Ji siekė 1000 laipsnių Celsijaus, kas nieko gerp nežada laivui. Greičiausiai jis bus nurašytas, nes pažeidimai gali būti neigiamai paveikę korpusą.
Tačiau tai nėra pati didžiausia tragedija su pindosų lėktuvnešiais. 1967 m. dėl katastrofiško gaisro kilusio lėtuvnešyję „USS Forrestal“ , žuvo 134 jūreiviai ir sužeista 161. Dėl viso to yra visuotinai priimtas požiūris apie savaiminį raketos paleidimą iš F-4 lėktuvo, dėl kurio išsiliejo aviacinis kuras.
Tačiau 2017 m. rugpjūčio mėn. internete pasirodė ištraukos iš slaptos ataskaitos apie to įvykio tyrimą, kurios prieštarauja oficialiai versijai. Remiantis informacijos nutekėjimu iš Pentagono archyvų, laivas užsidegė dėl taip vadinamo naikintuvo „šlapio starto“, kuris paleido pernelyg galingą reaktyvinę srovę iš variklio kuri ir nuplėšė nuo užpakalyje stovėjusio lėktuvo pakabinamą kuro baką. Ir tik tada savaime iššovė raketa, ant kurios viską ir suvertė.
O iš tiesų tai "pachuliganavojo" jau kanopas užvertęs rusofobas Džonas Makkeinas. "Išdykėlį-sūnelį" pridengė tėvelis-admirolas, ir nėra faktas, kad kažkas iš „blatnųjų“, kaip Makkeinas neišvengs bausmės dėl incidento „USS Bonhomme Richard“. Pindostane - tai yra įprasta praktika, kai pinigai ir valdžia išsprendžia bet kokias kriminalines žvaigždėtai-juostuoto šūdeličio problemas.
Atkreipkite dėmesį, kad vis dažnesni incidentai pindosų lėktuvnešiuose sutapo su analogo neturinčiu karinių lėktuvų katastrofų padaugėjimu. Beveik "USS Bonhomme Richard“ gaisro išvakarėse - liepos 13 d. nudribo F-16C Fighting Falcon iš 49-ojo JAV oro pajėgų sparno, kuris tapo septintuoju amerikiečių naikintuvų, kuris sudužo per du mėnesius.
Taip pat gegužės 15 d. nudribo 5-osios kartos naikintuvas „F-22 Raptor“. Tada gegužės 19 ir birželio 9 dienomis - „nematomi“ F-35A. Paskui birželio 15 d. F-15C Eagle nesėkmingai bandė vaizduoti katerį Šiaurės jūroje. Birželio 18 d. Į Filipinų jūrą nukrito ir sudužo JAV karinio jūrų laivyno „Boeing F-18F Super Hornet“.
Praėjus po to mažiau nei dviem savaitėms, kažkas ne taip įvyko 20-osios oro pajėgų sparno F-16C naikintuvo pilotui. Jo lėktuvas sudužo šou metu, kurį surengė valdžia, siekdama pademonstruoti "nesutriuškinamą" pindosinės aviacijos galią. Pikta ironija yra tame, kad sprogimas sunaikino didelę dalį oro bazės, kuriai pilotas prieš skraidymą padėkojo už gerą pasiruošimą. Gerai padėkojo - didelis bum-bum !
Tačiau ir čia iš Pentagono tyla kaip iš grabo. Ekspertai atkreipia dėmesį į tai, , kad krito patys skirtingiausi lėktuvai, tiek laiko patikrinti F-15 ir F-16, tiek nauji F-35A. Šias nelaimes gali apibendrinti tik prastas techninis aptarnavimas ir kritęs profesionalumas, kas tikriausiai ir buvo lėktuvnešių gaisrų priežastys.
Trumpai tariant, galime drąsiai kalbėti apie sisteminius reiškinius, kurie yra aiškiau matomi laivyne. Kažkas pasakys, kad mums "do lampočkį" Amerikos karinės katastrofos. Arba dar blogiau - atsiras tokių kaip Mindė, kurie tuo džiaugiasi. Arba tokių kurie net pasakys "- niechui" buvo žvengti iš Kuzios", turint omeny gaisrą lėktuvnešyje-kreiseryje „Admiral Kuznecov“.
Tuo tarpu mes kalbame apie laivų remonto ir statybos sutartis, kurios tariamai vykdomos konkurso būdu. Tačiau žvelgiant plačiau, šis požiūris yra ydingas visoms liberastinėms ekonomikoms, kuriose tamsūs darbeliai daromi prisidengus klyksmais apie laisvą verslą. Trumpai tariant, realybėje visada arba beveik visada yra suokalbis tarp valdininkų ir verslininkų. Pakratyk bet kurį iš jų - visada galima rasti interesų konfliktą su valstybe.
Tas pats liečia ir temą su gaisrais lėktuvnešiuose - tai reiškia, kad maksimaliai yra skiriama pinigų laivų remontui ir statybai, tačiau nemaža jų dalis atitenka otkatams ir maksimaliam pelnui save mylintiems.
Štai kaip „Forbes“ apibūdina padėtį JAV laivų statyklose:
„Svarbiausi praėjimai yra užversti kabeliais ir kitomis lengvai užsidegančiomis medžiagomis, jūrininkai sprendžia daugybę priežiūros užduočių - dažnai streso, laiko stokos ir totalios ekonomikos sąlygomis“. Tuo pačiu metu daug pinigų išleidžiama antraeiliams dalykams.
Dėliojasi įdomus vaizdelis: viena vertus, valstybė iš mokesčių mokėtojų lupa tris skūras, iš kitos tai leidžia totaliai sutaupyti iš tų kurie dirba realų darbą. Aiškus reikalas, kad sumažinto saugumą sąskaita. Milijardai byra į "blatniakų" kišenes, kurie, jei kas nors nutinka, lengvai susitaria su kontroliuojančiais organais. Iš čia ir formulė: kuo turtingesni oligarchai, tuo blogiau valstybei.
Ryšium su tuo iš už okeano jau girdisi balsai apie teigiamą TSRS vaidmenį formuojant „gerąją JAV“. Po šaltojo karo likusios be konkurentų, tokių kaip Tarybų Sąjunga, JAV tapo monopolija ir pradėjo degraduoti ultraliberastinėje aplinkoje.