2025 Rusija pradės gaminti modernizuotą SU-57M šeštos kartos naikintuvą

Autorius: Mindė Šaltinis: http://ldiena.lt/... 2021-10-09 21:22:00, skaitė 675, komentavo 16

2025 Rusija pradės gaminti modernizuotą SU-57M šeštos kartos naikintuvą

Rusijoje nuo 2025 metų bus pradėta modernizuotų Su-57M naikintuvų versijos gamyba. Apie tai jau anksčiau pranešė leidinys „Military Watch“, remdamasis šaltiniu mokslinės-pramoninės organizacijos „MEGAPOLIS“ (НИОКР "Мегаполис") kariniame-pramoniniame  sektoriuje, kuri savo ruožtu yra „Suchoi“ kompanijos rangovas.

Pažymima, kad lėktuvas bus įvardintas kaip „Su-57M“ ir „Megapolis“ modernizavimo projekto rėmuose, naikintuve bus sumontuota visiškai modernizuota modulinė kabina su moderniausia avionika.

Taip pat pranešama, kad būtent šio modernizavimo paketo rėmuose „Su-57M“ gaus naujus antrojo etapo „Saturn-30“ variklius. Pirmieji naikintuvai su naujais varikliais bus pradėti rinkti gamykloje Komsomolsk-na-Amūre 2022 metais.

Kaip anksčiau pranešė Rusijos Federacijos gynybos ministerija, iki 2021 metų pabaigos Rusijos oro-kosminės pajėgos gaus 5 naikintuvus Su-57, o iki 2024 metų šių lėktuvų parkas padidės dar 20 vienetų, o iki 2027 metų „Su-57“ modifikacijos jau turėtų būti 76 naikintuvai.

Tai yra, gaunasi taip, kad po 2027 metų Rusijos oro-kosminės pajėgos pradės gauti jau „Su-57M“ modifikacijos naikintuvus.

Taip pat MPS „Saturn“ atstovai pažymi, kad pirmoji „Saturn-30“ variklių  partija sėkmingai išlaikė baigiamąjį skridimo bandymų etapą skraidančioje laboratorijoje „Su-35LL“ ir anksčiau buvo išsiųsta užsakovui.

Tačiau  VšAB «ОАК» generalinis direktorius Jurijus Borisovičius Sliusaris - kompanijai  „Suchoi“ papasakojo, kad naujoji „Su-57M“ modifikacija šiuo metu yra patobulinto prototipo stadijoje.

Taip pat buvo pažymėta, kad „Su-57M“ taps lėktuvu su pačiais galingiausiais naikintuvams skirtiems varikliais pasaulyje.

Laukiama, kad  „S-57M“ modifikacija, be naujų variklių ir kabinos, naujausios ginkluotės, įskaitant ir hipergarsinę, lėktuvo korpuso konstrukcijoje bus panaudojamos naujesnės kompozicinės medžiagos nei yra „Su-57“ lėktuve.

Ir taip pat, kaip jau anksčiau buvo anonsuota, kad šio lėktuvo korpusui padengti bus panaudota naujesnė pažangi rusiška antiradarinė dangą (PRLD), kuri žymiai sumažins šios naikintuvo modifikacijos matomumą radaruose.

Oa6ZTDw9n3RDe0_L_07a76OpuKRxP55pO_IlHvoOcts44KBn0WiEvV7OvjZClL9xvL8GnFmAyl3Gzigh6zoh5nc-t6kYa_eMqxXrKBZ0s-aa1LZDyalxjP672eD7A7yaon9QNN0k=s0

Taip pat pažymima, kad „Su-57M“ gaus apmokomąjį valdymo kompleksą su dirbtiniu intelektu, kuris prireikus galės ne tik pakeisti lakūną pilotuojant, bet ir visiškai automatiniame režime atlikti paskirtas kovines užduotis.

Taip pat yra žinoma ir tai, kad lėktuvas iš „MPI Polet“  gaus vieną iš naujausių ir unikalių rusiškų naujovių - kompleksą su integruotomis ryšių, keitimosi duomenimis, navigacijos ir identifikavimo sistemomis (ОСНОД С-111), kuris neseniai buvo pristatytas MAKS 2021 aviasalone.

Šis kompleksas suteiks lėktuvui ne tik šifruotą radijo ryšį ir keitimąsi duomenimis su kitais įvairios paskirties skraidančiais aparatais, bet ir leis keistis duomenimis su antžeminiais ir antvandeniniais valdymo, aptikimo ir naikinimo punktais.

Taip pat anksčiau buvo paminėta, kad naujoji „Su-57“ modifikacija taip pat gaus naujausią skaitmeninę grafinę stotį - BGS su dirbtiniu intelektu, kuri ne tik leis įrašyti ir saugoti informaciją apie skrydį, bet ir prireikus įspės pilotą apie pavojingą priartėjimą prie paviršiaus.

Naujoji BGS automatiniame režime ir dirbtinio intelekto lygyje, jeigu ir bus padaryta kokių nors pilotavimo klaidų, padės išvengti bet kokių avarinių situacijų, susijusių su žmogiškuoju faktoriumi.

Kaip buvo pareikšta koncerno KRET, priklausančio valstybinei korporacijai „Rostech“, spaudos centre, kuri ir yra šios unikalios rusiško gaminio BGS (borto grafinė stotis) kūrėjai, kad šios grafinės stotys reikalui esant, centimetro tikslumu ir automatiniame režime, sugeba apskaičiuoti skrydžio trajektoriją, o taip pat gali automatiškai valdyti pilotavimą itin žemame aukštyje iki 10 metrų ir viršgarsiniu greičiu.

Suprantamiau tai būtų maždaug taip - aš atsisiunčiu vietovės žemėlapį, pereinu į intelektualų automatinį BGS valdymą viršgarsiniu neforsažiniu režimu, aplenkiu visas kliūtis iki 10 metrų aukštyje ir jokios egzistuojančios oro gynybos sistemos negali manęs matyti,  tai yra visiškai nemato.

T-ywcyYR9Hb1Ll5cEPWQQCBQXyaT8UTudyfyWwwt-G2dHdFRdubFMlDoiY9LPW84y5-3vrB_VFDlL-QS1zihtLY8TO6cDQ7IEXS3_5dXi-a7pmvLvJBYfWVF3C8h9FaorNbXGVAp=s0

Be to, „Su-57M“, be elektroninės kovos sistemos "Himalaji" ir mažagabaritinės aviacinės radiolokacinės stoties su aktyvia fazinių antenų grupe (AFAR) N036 „Belka“, galinti vienu metu sekti iki 62 taikinių nutolusių iki 400 km, gaus dar vieną unikalų Rusijos koncerno KRET gaminį.

Tai naujausias radaras su kompaktiška aktyviąja radijo-optine fazuota matrica (ROFAR).

Šis unikalus super-plačiajuostis rusiškas fotoninis kompleksas leis displėjaus ekrane parodyti bet kokį oro, žemės ir ant vandens paviršiaus esančio taikinio siluetą, nutolusi iki 400 km atstumu, maždaug taip, kaip tai daro rentgeno spinduliai.

Be viso to dar parodant ekrane išsamiausia smulkiausią informaciją apie taikinį, įskaitant kaip ir paties objekto parametrus, taip ir jo ginkluotės parametrus bei charakteristikas.

„Rostech“ atstovai jau anksčiau anonsavo ir tai, kad dabar radaras  N036 „Belka“ kartu su fotoniniu radaru gali fiksuoti ir įsiskverbti į užduotą objekto gylį, įveikiant bet kokias kliūtis ir leisti nustatyti ne tik taikinį, ginkluotės skaičių ir priešo gyvos jėgos vietą, bet taip pat geba vizualiai nustatyti žmogaus asmenybę, tarp kitko nutolusio iki 400 km atstumu.

Ši informacija savo ruožtu sukėlė nepadirbtą susirūpinimą kai kuriems Vakarų karo ekspertams ir interneto leidiniuose.

Dar vienas unikalus „Su-57M“ patobulinimas bus naujausia šalmo taikymo ir indikacijos sistema „NSCI“ su integruota projektavimo sistema tiesiai ant šalmo skydelio stiklo, kurioje pateikiama informacija apie paties lėktuvo parametrus, vietą erdvėje, taikymą, taikinio sekimą ir t.t..

Kaip anksčiau pareiškė "OAK" koncerno atstovai, kad padedant „NSCI“, „Su-57M“ pilotai gaus ne tik galimybę vizualiai ir akimirksniu nusitaikyti į taikinį, su galimybe vizualiai sekti visą šaudmenų komplektą iki „adresato“, bet ir galimybė gauti informaciją apie "užbortinę" aplinką, taip pat pilną informaciją apie apie savo ginkluotę kaip ir apie priešo ginkluotę.

Be kita ko, NSCI leis pilotams valdyti kovinę mašiną naudojant intelektualųjį balso asistentą.

Kompanijos „Sukhoi“ atstovai ne kartą pažymėjo, kad iki 2027 m. Rusijos oro-kosminės pajėgos gaus naudojimui naują naikintuvo „Su-57M“ modifikaciją, kuris technologiškai bus priskiriamas jau ne 5 kartos, o jau 6 kartos lėktuvams, turinčius dirbtinį intelektą, sugebančius savo ruožtu savarankiškai nepilotuojamu režimu atlikti pagrindines kovines misijas .

Baigiant galima pažymėti, kad rugpjūčio 2 dieną Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas, susitikęs su valdančiosios partijos „Vieningoji Rusija“ atstovais, matyt, ne veltui garsiai pasisakė kas liečia Rusijos karinę aviaciją.

Jis pasakė, kad šiuo metu Rusija yra nenuginčijama lyderė šioje srityje ir kad rusų kovinės mašinos yra ne tik konkurencingos, bet ir geriausios pasaulyje.