Ką Lietuva laimėjo puldama Baltarusiją?

Autorius: BūkimeVieningi.lt Šaltinis: https://bukimevieningi.lt/ka-l... 2021-10-13 09:30:00, skaitė 412, komentavo 5

Ką Lietuva laimėjo puldama Baltarusiją?

Lietuvos politikai buvo vieni iš didesnių agresorių, kurie bandė suorganizuoti perversmą Baltarusijoje ir nuversti Aleksnadrą Lukašenką. Žinoma, kad tai nebuvo jų pačių sumanymas, o tik savo šeimininkų iš JAV nurodymų vykdymas. Pažiūrėkime, ką Lietuva „laimėjo“?

Už ką taip įnirtingai kovojo Svetlanos Tichanovskajos gerbėjai Lietuvoje, tą ir gavo. Aleksandras Lukašenka tebėra valdžioje, Baltarusijos žmonės tyliai dirba, o nuostoliai dėl sankcijų skaičiuoja lietuviai.

Jau seniai pamiršta apie pajamas už Baltarusijos naftos produktų tranzitą per Klaipėdos uostą Lietuvos geležinkeliais. O nuo gruodžio 3 dienos baltarusiškos trąšos išplauks į Europą, Aziją ir Lotynų Ameriką Rusijos geležinkelių bėgiais per Rusijos Murmansko ir ateityje per Ust-Lugos jūros vartus. Maršrutą asmeniškai paskelbė „paskutinis Europos diktatorius“.

O čia dar ir Pekinas nusprendė, kad aistringi Lietuvos kovotojai už Taivano nepriklausomybę neturėtų į savo pinigines kišti nuodingų juanių už kiniškų prekių tranzitą per Lietuvą.

Be to, buvę draugai Rytų partnerystėje — išdidūs kalniečiai iš Tbilisio — po Lietuvos konservatorių morališkų įspėjimų, „kaip kurti demokratiją Gruzijoje“, gali susimąstyti. Pasakys, kad konteineriai su vynu ir čiurčchela ramiai pasieks Europos pirkėjus, aplenkdami Lietuvą.

„Ir kas belieka?“ — įvertino „Lietuvos geležinkelių“ vadovai. Dešimt konteinerių ir cisternų iš Kazachstano, su kuriuo dar nespėjo susiginčyti. Ir pora vagonų su ukrainietiškais lašiniais. Tiesa, yra dar vilties, kad pradėjus pardavinėti žemę, Ukrainos juodžemis bus gabenamas traukiniais į Skandinaviją. Tačiau kol kas tai tik projektai, galintys sudužti prieš tą pačią nekenčiamą Lukašenkos Baltarusiją. Juk planuose — Didžiosios Lietuvos sienos statyba palei visą sieną su agresoriais Rytuose — Rusija ir Baltarusija.

Štai Lietuvos geležinkelių vadovai ir suprato, kad netrukus rūdžių valymas nuo bėgių bus brangesnis nei nauda iš bėgių eksploatavimo. Tad kam tuomet tiesti naujus kelius ir remontuoti senus. Geriau išleisti 60 milijonų eurų „žaliai“ energetikai arba naujam suskystintų gamtinių dujų laivui.

„Geopolitinė situacija, susijusi su Europos Sąjungos ir JAV Baltarusijai taikytomis sankcijomis, verčia bendrovę persvarstyti kai kurių projektų investicinę grąžą“, — teigiama „LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio pranešime.

Ir nors rūmų ekonomistai kaip stručiai ramina, kad išgyvensime ir be Baltarusijos ir Kinijos tranzito, Sankovski jau atvirai pareiškė, kad „sankcijos gali turėti neigiamos įtakos tiek pilnam viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų išnaudojimui dėl mažesnių krovinių ir keleivių srautų, tiek ir bendrovės pajamoms“. Paprasčiau tariant, artėja Lietuvos tranzito pramonės pabaiga.

Čia lietuviškoje žiniasklaidoje šmėstelėjo „originali“ mintis. Kaip prisisiurbti prie naujo Kaliningrado jūrų konteinerių terminalo? Juk kroviniai iš Kaliningrado anklavo į Europą kažkaip turi būti gabenami sausuma. Taigi, galbūt rusai sutiks padėti Lietuvos geležinkelininkams. Tiesa, jiems prisiminus, kiek mandagių žodžių Lietuvos politikai išsakė Kremliaus atžvilgiu, mintis „papildomai užsidirbti iš Kaliningrado“ iš karto užgeso.

Kas belieka? Ardyti bėgius ir atiduoti juos į metalo laužą? Šioje srityje dabartiniai Lietuvos valdantieji konservatoriai turi daug patirties. Prisiminkime, kaip per praeitą savo kadenciją (2008–2012 metais) jie per porą naktų išardė geležinkelio liniją Latvijos kryptimi, norėdami suerzinti Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos savininkus lenkus.

SN inf.