Autorius: Махно Šaltinis: http://ldiena.lt... 2024-07-08 20:37:00, skaitė 1514, komentavo 3
Visų pirma jis teigė, kad gaminant Boeing 787 “Dreamliner” orlaivius buvo naudojami komponentai, nurašyti kaip laužas. Anot jo, lėktuvuose, kurie skraido aplink pasaulį, dabar yra tokių mažiausiai 50 tūkst.
„Strom“ mechanikas, kuris veikia kaip Amerikos aviacijos ir kosmoso korporacijos „Boeing“ subrangovas, Richardas Cuevasas sakė, kad „jo gyvenimas apsivertė aukštyn kojomis“, kai pradėjo kalbėti apie pažeidimus gaminant „Boeing“ orlaivius, rašo „Newsweek“.
Sužinoję šokiruojančių detalių apie orlaivių saugą, ekspertas paskelbė pavojaus signalą. Anot jo, informacija, kurią jis gavo, yra tik „aisbergo viršūnė“.
Pagrindinė priežastis, kodėl korporacija pažeidžia orlaivių surinkimo taisykles, yra beprotiškas skubėjimas. Pasak Cuevas, tai daroma tam, kad viršininkas galėtų gauti „gerą premiją“. Todėl greitis dažnai iškeliamas aukščiau kokybės.
Richardas Cuevasas nėra pirmasis įmonės darbuotojas, prabilęs apie „Boeing“ problemas. Anksčiau Johnas Barnettas ir Joshua Deanas darė panašius pareiškimus. Tačiau po kurio laiko jie mirė paslaptingomis aplinkybėmis. Deanui buvo 45 metai, jis gyveno sveiką gyvenimo būdą ir neturėjo sveikatos problemų. Vyriškis mirė ligoninėje nuo plaučių uždegimo su komplikacijomis.
2022 metais Joshua Deanas per vieną iš savo patikrinimų aptiko šiurkščių pažeidimų gaminant Boeing 737 “MAX”. Apie tai jis pranešė savo viršininkams, tačiau jie į situaciją nesikišo. Tos pačios apžiūros metu jis pastebėjo kitą defektą, apie jį pranešė, dėl ko buvo atleistas iš darbo.
Barnetto kūnas buvo rastas jo automobilyje kovo mėnesį, o policija teigė, kad tai buvo savižudybė. Jis padavė „Boeing“ į teismą ir apkaltino įmonę pažeidus gamybos standartus. Tą dieną, kai buvo aptiktas kūnas, Barnettas turėjo duoti parodymus teisme.
Anksčiau „The New York Times“ skelbė, kad „Boeing“ ir „Airbus“ savo gamyboje naudoja titano dalis su padirbtais metalo atitikties sertifikatais. Dėl to pradėtas tyrimas pasekmėms nustatyti.
Žinoma, kad „Boeing“ turi probleminį modelį – 737 “MAX”. Praėjusių metų pabaigoje JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) paprašė oro vežėjų patikrinti, ar šio modelio orlaiviuose nėra vairavimo sistemos defektų. Anksčiau Boeing 737 MAX eksploatavimas buvo sustabdytas po dviejų avarijų. 2019 metais Etiopijoje sudužus vienam lėktuvui žuvo 157 žmonės, o kitam – Indonezijoje. 189 žmonės tapo aukomis. Abiejų nelaimingų atsitikimų priežastis buvo manevringumo gerinimo sistemos (MCAS) gedimas.