Smarvė Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone yra nuolat besikartojantis demokratiškas reiškinys. Runkeliai ir moliūgai pripras

Autorius: LRS Šaltinis: https://bukimevieningi.lt/2019... 2019-07-03 09:21:40, skaitė 121, komentavo 1

Smarvė Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone yra nuolat besikartojantis demokratiškas reiškinys. Runkeliai ir moliūgai pripras

Seimo narys, Sveikos gyvensenos komisijos pirmininkas Dainius Kepenis vertindamas oro taršos situaciją Klaipėdos mieste teigia, kad Seime ir Vyriausybėje dedamos visos pastangos, siekiant padėti klaipėdiečių ir Klaipėdos rajono gyventojų šeimoms, kurios yra priverstos gyventi kenksmingomis sąlygomis

Seimo nario teigimu, joks verslas ir jo interesai neturi būti aukščiau už teisėtus žmonių lūkesčius gyventi sveikoje ir visoms amžiaus grupėms palankioje aplinkoje, todėl ragina kolegas Seimo narius palaikyti Klaipėdos bendruomenės kartu su Aplinkos apsaugos ministerija parengtus ir dar ruošiamus projektus, kurie reguliuos orą teršiančių įmonių veiklą.

Nemalonių kvapų ir kitos taršos problemos Klaipėdoje ir Klaipėdos rajone yra nuolat besikartojantis aktualus reiškinys, neretai susijęs su gamybinių objektų veikla. Sprendžiant šių problemų pasikartojamumo klausimą, Aplinkos ministerijos, Klaipėdos miesto ir rajono bendruomenių pastangomis yra keičiamas Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymas (AAVKĮ), Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymas (MATĮ), Aplinkos apsaugos įstatymas (AAĮ), Aplinkos monitoringo įstatymas (AMĮ).

„Socialiai atsakingas verslas yra fundamentinė siekiamybė. Be to, kiekvienas verslo subjektas turi laikytis veiklos leidimuose išduotų sąlygų, Lietuvos Respublikos įstatymų. Įstatymas negali būti grįstas interpretacijomis. Nepaisant to, Klaipėdos miesto ir rajono gyventojus daugelį metų, ypač šiltuoju metų laiku, pasiekia ypač nemalonūs, potencialiai sveikatai žalingi kvapai. Aplinkos ministerijos, Klaipėdos miesto ir rajono bendruomenių inicijuojamomis aplinkos apsaugos ir kitų įstatymų pataisomis siekiama didinti taršių, potencialiai sveikatai žalingų gamybinių objektų kontrolę ir suteikti daugiau įrankių šių objektų priežiūrą vykdančioms valstybės institucijoms. Visų šių įstatymų pokyčių tikslas – nemalonios, potencialiai sveikatai žalingos taršos eliminavimas iš gyvenamųjų miestų ir rajonų erdvių“, – teigia Seimo narys Dainius Kepenis.

Į Klaipėdą spręsti nemalonių kvapų taršos problemas pagal kompetenciją kviesti ministrai ir jų atstovai, bendrauta su už aplinkosaugą atsakingais departamentų, valdybų vadovais.

Planuojamais įstatymų projektais yra numatyta ženkliai didinti baudas už taršių įmonių pažeidimus, didinti taršos mokesčius, griežtinama taršia veikla užsiimančių įmonių kontrolė. Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo (AAVKĮ) projektu numatoma įtvirtinti, kad Aplinkos apsaugos agentūros darbuotojai be išankstinio įspėjimo bet kuriuo paros metu turi teisę patekti į pavedime nurodytą teritoriją, o asmenys, kurių valdomoje teritorijoje ar objekte yra taršos šaltinis, turi leisti minėtiems Agentūros darbuotojams patekti į teritoriją.

Siūloma, kad laboratorinių tyrimų išlaidas, jeigu yra nustatomi pažeidimai, apmoka teršėjas. Aplinkos apsaugos įstatymo (AAĮ) projektu sugriežtinama TIPK ir taršos leidimų išdavimo tvarka. Vienas pavyzdžių – jeigu 2 kartus per metus pažeidžiamos TIPK sąlygos, susijusios su neteisėtu teršalų išmetimu, atliekų sudarymu, laikymu ar apdorojimu, TIPK leidimai yra keičiami (galimas įmonės veiklos sustabdymas iki kol bus pašalinti pažeidimai). Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (MATĮ) projektu ženkliai didinami taršos mokesčiai. Pvz., mokesčio už į atmosferą išmetamus lakiuosius organinius junginius, nediferencijuotus pagal sudėtį, siūloma didinti nuo 4 Eur/t iki 450 Eur/t, t. y. 112 kartų. Aplinkos monitoringo įstatymo (AMĮ) projektu siekiama nustatyti, kad ūkio subjektų aplinkos monitoringo programoje numatytus laboratorinius tyrimus ir matavimus galės atlikti tik akredituotos laboratorijos.

LRS inf.